Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności

zamknij

Zdrowe odżywanie, a suplementacja

Zdrowe odżywanie, a suplementacja

Zdrowe odżywanie, a suplementacja

Moda na zdrowe i racjonalne żywienie nie przemija. Codziennie jesteśmy bombardowani informacjami na temat odpowiedniej diety i aktywnego trybu życia. Jak do takich zaleceń mają się suplementy i ich dawkowanie? Czy suplementy diety faktycznie są nam potrzebne? Odpowiedź na te pytania znajdziecie w naszym artykule.

Zdrowe odżywanie, to nie wszystko

Dobrze zbilansowana dieta, to podstawa naszego zdrowia i życia. Niestety wysoko przetworzona żywność, dostępna na każdym kroku, pęd życia i jedzenie w biegu sprawiają, że nasz organizm nie dostaje odpowiedniej ilości witamin i składników mineralnych. Co więcej bardzo często nasza dieta, nawet gdy wydaje nam się, że jest odpowiednio zbilansowana, to jednak jest niewystarczająca. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest stosowanie suplementacji.

Suplementy diety nie zaliczają się do produktów leczniczych. Stanowią jednak doskonałe uzupełnienie diety w składniki odżywcze, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania naszego organizmu. Na ich niedobór najczęściej cierpią osoby starsze, kobiety w ciąży, a także osoby intensywnie uprawiające sport oraz ci, którzy decydują się na bardzo restrykcyjne diety.

Suplementy diety TAK, ale z umiarem

Stosowanie suplementacji jest jak najbardziej pożądane, należy jednak mieć na uwadze fakt, że ich niewłaściwe stosowanie może skutkować przedawkowaniem. Taka sytuacja prowadzi do powstania negatywnych skutków w organizmie. Latem warto wyposażyć się w odpowiednią dawkę witaminy D, oczywiście po uprzednim sprawdzeniu jej poziomu w organizmie. Na marginesie dodam, że na niedobór witaminy D cierpi większość Polaków, co więcej, niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę. Zimą z kolei pomyślmy o suplementacji witaminy C, ale także uzupełnijmy poziom magnezu i wapnia. Kobiety w ciąży powinny pomyśleć o zażywaniu kwasu foliowego i żelaza, a osoby starsze witaminy z grupy B12, C, D i E.

Co należy zrobić przed rozpoczęciem suplementacji? Przede wszystkim zacząć obserwować swój organizm i wykonać odpowiednie badania. Dzięki temu będziemy mogli dopasować te, które są potrzebne naszemu organizmowi. Ważne, aby nie popadać ze skrajności w skrajność. Nie nadrobimy niedoboru, przyjmując całą fiolkę witamin jednego dnia. Bardzo ważna jest systematyczność i zdrowy rozsądek.

Zostaw Odpowiedź

Wszystkie pola są wymagane

Wpisz Kod
  • Dołącz do nas

    i korzystaj z natury

Produkty BIO