Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności

zamknij

Żywność wysokoprzetworzona, czyli jaka?

Żywność wysokoprzetworzona, czyli jaka?

Żywność wysokoprzetworzona powstała po to, aby zainteresować i zachęcić odbiorcę do zakupu produktów, które są szybkie w przygotowaniu, a na pierwszy rzut oka wyglądają niesamowicie smacznie. Niestety, większość z nich zawiera tzw. ulepszacze, które odpowiadają za ich wygląd i smak, a nijak mają się do zdrowego posiłku. Na co należy zwracać uwagę, wybierając produkty z kategorii żywności wysokoprzetworzonej?

Dania w 5 minut

Wśród żywności wysokoprzetworzonej prym wiodą wszelkiego rodzaju dania, możliwe do przygotowania w 5 minut. Wystarczy otworzyć opakowanie, włączyć mikrofalówkę i podgrzać. To, na co należy zwrócić uwagę w przypadku takich dań, to stosunek ilości kalorii do ilości składników, mających pozytywny wpływ na nasz organizm. Żywność wysokoprzetworzona jest ogromną bombą kaloryczną, bez żadnych składników odżywczych. I choć najczęściej prezentują się bardzo ładnie i smakowicie, to w konsekwencji nie oferują nic więcej poza otyłością, cukrzycą lub nadciśnieniem. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ producenci, aby urozmaicić swój produkt i poprawić jego wygląd, decydują się za zastosowanie konserwantów i sztucznych barwników popartych dodatkowo dużą ilością cukru i soli. Zbyt duża ilość spożywania potraw wysokoprzetworzonych może doprowadzić do wystąpienia alergii, astmy lub zapalenia skóry.

Najbardziej popularne przykłady żywności wysokoprzetworzonej

Kisiel instant

Smak i zapach takiego kisielu, pozyskiwany jest z połączenia wrzątku i proszku, a nie ekstraktu z naturalnych owoców. Co więcej, kisiel instant zawiera mnóstwo barwników i ulepszaczy, co zdecydowanie wpisuje go w kategorie żywności wysokoprzetworzonej.

Parówki

Skład parówek od dawna budzi kontrowersje, chodzi głównie o zawartość mięsa w mięsie. Niestety, nie warto nawet próbować go tam szukać. Parówki składają się głównie z tłuszczu i różnego rodzaju ulepszaczy, a swój smak zawdzięczają przede wszystkim dużej zawartości soli.

Napoje gazowane

Napoje gazowane, mam na myśli chociażby te, o wyjątkowym smaku dojrzałej pomarańczy lub soczystej cytryny nie posiadają żadnych wartości odżywczych, a już na pewno nie zawierają owoców, wspominanych na etykiecie. Napoje gazowane, to głównie cukier, który sprzyja powstawaniu cukrzycy, próchnicy i otyłości.

Ciastka

Te pyszne i pięknie prezentujące się ciastka, dostępne w każdym sklepie składają się głównie z cukru i tłuszczy trans, które podnoszą poziom złego cholesterolu we krwi. Niestety w ciastkach również próżno szukać jakichkolwiek składników odżywczych.

Zostaw Odpowiedź

Wszystkie pola są wymagane

Wpisz Kod
  • Dołącz do nas

    i korzystaj z natury

Produkty BIO